Bianca – DokOost – Wageningen
Geertjesweg 5a 6706 EA Wageningen Tel:0317-412 921

Bianca

Functie: Praktijkassistente & SOH

Naast onze assistentes José, Aréke en Yvonne, is per 1-3-2022, Bianca werkzaam als praktijkassistente.

Bianca is een zeer ervaren doktersassistente en heeft haar kennis en kunde uitgebreid met het behalen van een diploma SOH (Spreekuur Ondersteuner Huisarts). Met de komst van Bianca halen we dus een alleskunner in huis.

In de praktijk werken vanaf 1-3-2022 vier praktijkassistenten. Naast de gebruikelijke assistente taken zal Bianca ook SOH werkzaamheden verrichten.

Wat is een Spreekuurondersteuner Huisarts?

De spreekuurondersteuner huisarts is in onze praktijk een doktersassistente  die een aanvullende SOH opleiding heeft  gedaan speciaal voor de huisartsenpraktijk.

Wat is de taak van een spreekuurondersteuner huisarts?

Bianca mag de volgende klachten zelfstandig beoordelen / behandelen:

Wanneer u één van onderstaande klachten heeft, kunt u bellen voor een afspraak zodat de assistente weet voor welke aandoeningen/klachten zij een afspraak bij de SOH kan inplannen.

• Allergische reactie van de huid
  • Brand / bijt / snij / scheur en schaaf wonden
  • Keelpijn
  • Verkoudheid / voorhoofdholte ontsteking
  • Neusbloeding / inbrengen neustampon
  • Tand door de lip
  • Enkelletsel
  • Teenletsel
  • Bloeduitstorting onder de nagel
  • Urineweginfecties bij vrouwen

Er zijn een aantal patiënten die niet door de SOH wordt behandelt, dit zijn zwangeren, ernstig zieke patiënten en (op bepaalde aandoeningen na) kinderen tot 12 jaar.

De huisarts is altijd bereikbaar voor overleg en alle consulten worden nadien besproken met de huisarts.